Amaia Antero. Pedagogia eraldatzaileak lantzen
Edukiz betetzen
dizkigute buruak munduratu orduko. Zenbakiak, koloreak, matematikak,
historia eta geografia. Bizitza, baina, hortik haratago kudeatu behar
den prozesu konplexua da. Besteekin eta, era berean, nork bere
buruarekin. Orain arteko hezkuntza sistemak eman ez dizkigun tresna
horiek guztiak erakusteko anbizioarekin etorri da konfiantzaren
pedagogia. Halaxe du izena, hain zuzen, Amaia Anteroren liburuak:
Konfiantzaren pedagogia.
Zer da zehazki konfiantzaren pedagogia?
Terminoen araberako definizioa hartzen badugu, pedagogia hitzak
pertsona bati hezkuntza-ibilbidean zehar ematen zaion laguntza
adierazten du. Nolakotasunaz ari da, nola esku hartu behar duen helduak
haurraren edota gaztearen ibilbidean. Horri konfiantza hitza gehitu
diogu, gure diferentziala bilakatuz. Gure ustez ezinbestekoa da ikasleak
bere buruarengan, ingurukoengan eta testuinguruan konfiantza izatea
ikas-irakaskuntza prozesuan. Hori lortzen denean, ikaslea prest eta
zabalik egoten da ikasteko.
Zer hutsune ikusten dituzu egungo hezkuntza ereduan?
Erretrobisorearen irudia lagungarri izan daiteke gai honetaz
aritzeko: aurrera goaz baina begirada beti atzerantz jarrita.
Salbuespenak salbuespen, esan liteke etorkizuneko pertsonak hezten ari
garela antzinako prozedurekin. Hutsunea non dago? Aurreko ereduan
irakaslea izan da zentroa eta ikaslea pasiboa. Ezagutzaz bete dira
ikasleen buruak, baina ikaslearengan dagoenetik abiatu gabe. Horregatik
esaten dugu ikaskuntzan zentratu eta rolak aldatu behar direla.
ABANTAILAK: “Gure lantaldeak esku hartzen duen ikastetxeetan adinak nahasten ditugu espazioetan, kalean eta plazetan gertatzen den bezala, edota komunitate indigenetan. Modu honetan, zaharrenei zaintzarako sena aktibatzen zaie txikiekin, eta txikiei imitaziorako ereduak ematen zaizkie. Bestalde, adinak nahasteak erritmo kognitibo desberdinak eta haurren interesak errespetatzea ahalbidetzen du”.
Proposatzen duzuen ereduak zertan eraldatzen ditu pertsonak?
Oso inportantea da ikaslea pertsona moduan ikustea, ikasten ari den
norbanako moduan; horrek humanizatu egiten du hezkuntza. Proiektu
akademikotik haratago, ikasleei bizitza proiektu oso bat eraikitzen
lagundu nahi diegu. Horretarako, gaitasun eta adimen mota guztiak
hartzen ditugu kontuan eta testuingurua eskaintzen dugu horiek lantzeko;
hezkuntza tradizionalean adimen logiko-matematikoa eta hizkuntz adimena
lantzen dira nagusiki, baina beste gaitasun guztiak non geratzen dira?
Bizitzan horiek guztiak behar ditugu.
Irakurtzen jarraitzeko:

No hay comentarios:
Publicar un comentario